Kto może zgłosić projekt?
Projekt może zgłosić każdy członek społeczności akademickiej - student, doktorant, pracownik. Każdy członek może zgłosić maksymalnie jeden projekt.
Zgłaszany projekt powinien
- być możliwy do wykonania w ciągu jednego roku,
- nie przekraczać określonej łącznej kwoty budżetu na dany rok,
- uwzględniać kryterium gospodarności.
Jak zgłaszać?
Zgłaszanie projektów będzie odbywać się przez specjalne elektroniczne formularze zgłoszeniowe w jednej z dwóch kategorii "Projekty Studenckie" lub "Projekty Pracownicze".
Zgłaszanie projektów rozpocznie się 6 grudnia a zakończy 19 grudnia 2024 r.
Zgłoszenie projektu powinno zawierać co najmniej:
- tytuł projektu;
- lokalizację projektu;
- opis projektu;
- uzasadnienie realizacji projektu;
- wskazanie charakteru projektu (np. kulturalny, dydaktyczny, sportowy, rozwojowy, artystyczny itp.);
- wskazanie potencjalnych beneficjentów projektu;
- szacunkowy koszt realizacji projektu;
- dane projektodawców, tj. imię i nazwisko oraz jednostka WUM, numer telefonu i adres e-mail;
Do formularza zgłoszeniowego pomysłodawca dołącza:
- listę poparcia podpisaną przez co najmniej 10 osób – członków społeczności akademickiej (do liczby popierających projekt nie wlicza się projektodawców danego projektu)
W treści propozycji projektu do budżetu partycypacyjnego nie można: wskazywać realizatora projektu, określać sposobu realizacji projektu, np. poprzez wskazanie wyrobów wybranego producenta albo usług określonego dostawcy. Projekty będą realizowane zgodnie z ustawą o finansach publicznych, w szczególności ustawą Prawo Zamówień Publicznych oraz innych obowiązujących ustaw, dlatego też nie wolno używać nazw ani znaków towarowych zastrzeżonych, o ile nie ma się do nich tytułu prawnego.
Jakich projektów nie zgłaszać?
W ramach budżetu partycypacyjnego nie mogą być zgłaszane projekty, które:
- po realizacji generowałyby koszty niewspółmiernie wysokie w stosunku do wartości projektu zadania,
- stoją w sprzeczności z obowiązującymi planami i programami uczelni, w tym w szczególności z planami zagospodarowania przestrzennego, programami branżowymi, projektem budżetu na dany rok i jego zmianami itp.,
- naruszałyby obowiązujące przepisy prawa,
- zakładają realizację jedynie części zadania, w tym sporządzenia wyłącznie projektu bądź planu przedsięwzięcia, lub jedynie środki na wykonanie, bez zabezpieczenia środków na projektowanie.
Weryfikacja projektów
Rejestr zgłoszonych projektów prowadzi Komisja ds. budżetu partycypacyjnego. Komisja dokonuje weryfikacji formalnej biorąc pod uwagę m.in.:
- możliwości wykonania projektu w ciągu jednego roku,
- wykonalności technicznej,
- kompletności projektu zadania,
- uprawnień osoby zgłaszającej oraz poprawności list poparcia,
- możliwości realizacji zakupu, inwestycji lub remontu w ramach przewidzianej przez Wnioskodawcę kwoty.
Projekty zadań spełniające wymagania formalne są przekazywane do właściwych jednostek organizacyjnych WUM, które oceniają zgodności projektu z regulaminem.
W przypadku stwierdzenia błędów, konieczności uzupełnienia lub modyfikacji projektu, autor projektu ma 7 dni na poprawę licząc od dnia otrzymania zawiadomienia na pocztę elektroniczną. Wniosek może być poprawiany tylko jeden raz.
W przypadku kilku propozycji dotyczących tej samej inicjatywy, członkowie Komisji zaproszą autorów poszczególnych projektów do uzgodnień w zakresie połączenia projektów bądź ich kontynuacji w formie niezależnej od siebie rywalizacji.
Wstępne wyniki
Ogłaszane są na stronie internetowej budżetu. Informacja zawiera co najmniej: wykaz złożonych projektów, oznaczenie „przyjęty” albo „odrzucony”.
Odwołanie
W ciągu 7 dni od opublikowania wstępnych wyników weryfikacji autor projektu może złożyć do rektora odwołanie od rozstrzygnięć, w szczególności dotyczące nieumieszczenia projektu na liście do głosowania. Odwołanie składa się za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: budzetpartycypacyjny@wum.edu.pl
Złożone odwołania są rozpatrywane przez Komisję ds. budżetu partycypacyjnego w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia wpływu. Rozstrzygnięcia, które zapadną w wyniku rozpatrzenia odwołania są ostateczne.
Informacje o rozstrzygnięciach odwołań będą przesyłane do zainteresowanych stron za pośrednictwem poczty elektronicznej.